E-commerce en thuiswinkel blog

Slimshoppen.nl verzamelt voor u relevante informatie op het gebied van webwinkels, branche organisaties en belangrijke spelers. Naast onze eigen activiteiten publiceren wij zo nu en dan interessante feitjes met betrekking tot de thuiswinkel markt en de hoofdrolspelers daarin.



Blogs, nieuws & feitjes

De laatste ontwikkelingen in thuiswinkelend Nederland

Omzet 2011 stoomt door: 10% groei

Gepubliceerd op dinsdag 25 oktober 2011, 13:23:51 uur

Nederlandse webwinkels hebben in de eerste zes maanden van 2011 een omzetstijging van 10% meegemaakt in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Er werd 4,25 miljard euro omgezet.

Onderzoek van brancheorganisatie Thuiswinkel.org, uitgevoerd door Blauw Research in samenwerking met GfK Retail & Technology, heeft uitgewezen dat voornamelijk de branches travel en telecom het erg goed deden. Samen goed voor 2,33 miljard euro omzet.

Verwacht wordt dat in de tweede helft van 2011 een groei van 10 procent behaald wordt. Met de feestdagen voor de deur en de aanhoudende trend van thuiswinkelen, gecombineerd met een consument die steeds vaker en steeds specifiekere aankopen doet via internet zullen de bestedingen naar verwachting de grens van 9 miljard euro passeren.

Voor de komende jaren wordt een zelfde groei verwacht. Zorg dat u aanwezig bent op internet, naast orientatie die daar steeds meer plaatsvindt word tegenwoordig 33% van de consumentenbestedingen via internet gedaan. Ter illustratie: dit was in 2009 nog slechts 23%. Daarbij stijgt het vertrouwen van consument in online kijken en kopen en wordt het internet als oriëtatiekanaal prettiger ervaren dan de fysieke winkel.